Tuesday, November 26, 2013

حضرت عبدالبهاء مرکز عهد و میثاق آئین بهائی


حضرت عبدالبهاء ۱۸۴۴ – ۱۹۲۱
پسر ارشد حضرت بـهاءالله نام مبارکـش عبّاس بود که از زمان کودکى در مصائب و تبعيدهاى پدر بزرگوارش شريک و سهيم بود. اين فرزند ارجمند لقب عبدالبهاء را براى خود اختيار فرمود، پس از حضرت بـهاءالله طبق وصيّت آن حضرت مبيّن منصوص آثار و تعاليم و قائد جامعه بـهائى شد و مثل اعلاى حيات بـهائى محسوب مىشود.
 هنگاميکه حضرت عبدالـبهاء هنوز محبوس دولت عثمانى بود اوّلين گروه زائرين غربى در سال ۱۸۹۱ در شهر عکّا بزيارتش نائل گشتند. حضرت عبدالبـهاء در سال ۱۹۰۸ از بند عثمانيان آزاد گرديد. پس از آزادى از سالهاى ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۳ به اروپا و امريکا مسافرت فرمود و از آنجا پيام حضرت بـهاءالله را درباره اتّحاد و عدالت اجتماعى در مجامع کليساها – اتّحاديه‌هاى کارگرى – دانشگاهها و مصاحبه با خبرنگاران و ملاقات با مقامات دولتى و بسيارى ديگر از جمعيتّهاى عمومى بگوش همه رسانيد. حضرت عبدالبـهاء پس از آنکه امر بـهائى را بر پايه‌اى مستحکم استوار فرمود و سبب انتشارش از شرق و غرب شد در سال ۱۹۲۱ از عالم رحلت نمود. مزارش در حجره‌اى در شمال مقام اعلى استقرار يافت که حال زيارتگاه بـهائيان است.

http://www.aeenebahai116.info/special/ahdo_misagh

No comments:

Post a Comment

How long shall we drift ...

  How long shall we drift on the wings of passion and vain desire; how long shall we spend our days like barbarians in the depths of ignoran...