Sunday, July 20, 2014

بزرگ‌داشت پنجاهمین سالگرد افتتاح مشرق‌الاذکار اروپا

لانگنهاین آلمان، ۹ ژوئیه ۲۰۱۴ (سرویس خبری جامعه بهائی) --- شخصیت‌های برجستۀ دینی و سیاسی در شروع برنامۀ جشن‌های پنجاهمین سالگرد افتتاح نخستین مشرق‌الاذکار بهائی در قارۀ اروپا در این محل گرد هم آمدند.
در مراسم افتتاحیه‌ای که در مرکز ملی بهائیان آلمان در روز سوم ژوئیه برگزار شد وزیر دولت فدرال و استاندار ایالت هسه، آقای آکسل وینترمه‌یر در حضور تقریباً ۱۳۰ نفر سخنرانی کرد. او در اظهاراتش از تعالیم بهائی برای ترویج «گفت‌وگویی که شاخص آن احترام نسبت به تمام ادیان است» تمجید نمود.آقای وینترمه‌یر اظهار داشت، «علت بسیاری از برخوردهای خشونت‌بار در جهان عدم مدارای مذهبی است، و صلح جهانی بدون صلح مذهبی ممکن نیست.»«مشرق‌الاذکار بهائی، در مقابل، نمادی است برای هم‌زیستی و مدارای مذهبی. آنجا همه با آغوش باز پذیرفته می‌شوند.»ریاست میز گرد ادیان در آلمان، روحانی محترم دکتر فرانتس برندل، نیز برای حضار سخنرانی کرد، و قدردانی خود را از شرکت بهائیان در گفت‌وگوی بین ‌ادیانی و از تلاش‌های جامعه‌سازیِ آنان بیان داشت.دکتر برندل اظهار داشت: «خصلت شما بهائیان نگرش صلح‌آمیز شما نسبت به دیگران است.»

بزرگ‌داشت پنجاهمین سالگرد افتتاح مشرق‌الاذکار اروپا

No comments:

Post a Comment

O SON OF MY HANDMAID!

  O SON OF MY HANDMAID! Guidance hath ever been given by words, and now it is given by deeds. Every one must show forth deeds that are pure...